ЗМІСТ портфоліо

неділю, 19 червня 2011 р.

З досвіду роботи кафедри


Досвід роботи кафедри іноземних мов Харківської гімназії 82 з міжнародного співробітництва з профільними організаціями та установами, спрямованого на пошук методів навчання і розвиток обдарованих дітей.

        Кафедра іноземних мов Харківської гімназії 82 знаходиться у постійному творчому пошуку нових форм та методів роботи з обдарованими дітьми.

       Тема: «Міжнародне співробітництво з профільними організаціями та установами, спрямоване на пошук методів навчання та розвиток обдарованих дітей».
     
       Основна мета: поділитися досвідом вчителів кафедри іноземних мов з питання впровадження інноваційних технологій у процес навчання, розповісти про співпрацю з міжнародними організаціями стосовно роботи з обдарованими дітьми.

       Оскільки сучасний зміст мовної освіти має рівневий характер та орієнтований на вимогу володіння іноземною мовою в системі рівневих стандартів Ради Європи, необхідним є інноваційний підхід у навчанні і розвитку обдарованих дітей.

       Інноваційна діяльність кафедри в сфері мовної освіти спрогнозована:
 - на підвищення якості мовної підготовки школярів, їх готовності до участі в міжкультурній комунікації;
 - на формування основ для інтелектуальної, духовної, психологічної інтеграції особистості в полікультурний інформаційний простір;
 - створення умов для оновлення змісту мовної освіти в рамках переходу до профільної старшої школи;
 - розширення можливостей практичного використання мов, що вивчаються, у тому числі за рахунок впровадження засобів нових інформаційних технологій.
    
        Основними напрямками інноваційної роботи є:
1) комунікативні та проектні методики у навчанні іноземних мов;
2) розробка полілінгвістичних позакласних заходів;
3) співпраця з Корпусом Миру США в рамках проекту  "Викладання англійської
    мови як іноземної ";
4) підтримка міжнародних мовних програм.
       
        Завдання вчителя - зробити заняття захоплюючим, домогтися того, щоб розвивався пізнавальний інтерес школяра, його творчі здібності та розумова активність.

         З вищесказаного випливає, що говорячи про інноваційні методи розвитку обдарованої особистості, ми повинні пам'ятати про головну умову успіху - мотивації учня, яка посилюється
 - при широкому використанні закордонних навчальних посібників в поєднанні з вітчизняними;
- застосуванні інформаційно-комп'ютерних технологій;
 - залученні носіїв мови в якості викладачів, зокрема волонтерів Корпусу Миру США;
 - при організації мовних таборів і залучення до роботи у них носіїв мови;
 - участі дітей у міжнародних програмах обміну та Всеукраїнських конкурсах;
 - робота над міжнародними проектами зі школами-партнерами у Великобританії, США та інших країнах світу.
            Тепер докладніше з кожного пункту.
            Найголовніше і найважче завдання вчителя - зберегти в учнів інтерес до поступального вдосконалення своїх індивідуальних мовних здібностей.
Вітчизняні підручники не завжди ідеально підходять для вирішення цієї мети, тому доводиться звертатися до додаткових закордонних навчально-методичних комплексів, запропонованих зараз у широкому спектрі.
          Ми зупинили свій вибір на УМК "Excellent", граматичному посібнику Round-up, УМК "Friends" видавництва Longman  і "Solutions" видавництва Oxford. В якості книжок для додаткового читання ми рекомендуємо учням книги з аудіо СD видавництва Macmillan.
            
           В даний час інформаційні технології посідають важливе місце в освіті.
           Основними напрямками використання інформаційно-комп'ютерних технологій викладачами кафедри є:
 - Тестування на комп'ютері
 - Дистанційні  олімпіади
 - Уроки на основі комп'ютерних презентацій
 - Мультимедіа - уроки

           Методика використання мультимедійних технологій передбачає:
 - вдосконалення системи управління навчанням на різних етапах уроку;
 - посилення мотивації навчання;
 - поліпшення якості навчання і виховання, що підвищить інформаційну культуру учнів;
- підвищення рівня підготовки учнів в області сучасних інформаційних технологій;
 - демонстрацію можливостей комп'ютера, не тільки як засобу для гри

           На кафедрі є свій сайт, де розміщена корисна інформація для вчителів, учнів та їх батьків www.kafedra.ho.ua

           Найефективнішим у навчальному і мотивуючим планах є занурення учнів у реальну мовну ситуацію. З грудня 2009 року в цьому нам допомагає волонтер Корпусу Миру США Whitney Farmer, яка працює з учнями гімназії не лише на уроках, а й поза школою. Протягом 5 років ми організуємо дозвілля наших учнів в зимових та літніх мовних таборах. Крім активного фізичного відпочинку і забавних уроків англійської, діти знімають короткометражні художні фільми за власним сценарієм. У цьому році вони зняли фільм з Miss Farmer у головній ролі «Пустотливі діти».
Учні створюють короткометражні фільми та соціальні реклами про проблеми наркоманії, куріння, пияцтва, самотності, СНІДу та ін. Це дозволило нам вступити в міжнародний відео проект «Проблеми, перед якими ми стоїмо» зі школами у Великобританії, Франції, Туреччини, Африки, почати краєзнавчий міжкультурний проект зі школою в США .
        
           У гімназії працює Англійський клуб. У поточному 2010 році учні, члени клубу, виграли грант на реалізацію проекту "World Map Grant", Book Grant от Darian Book Aid.
Нещодавно ми отримали грант Корпусу Миру США для здійснення ідей у сфері соціальної відео реклами.

           Регулярно старшокласники гімназії беруть участь у Міжнародних програмах, таких як програма обміну Майбутніх лідерів США (FLEX), програма обміну для старшокласників «Молодь за взаєморозуміння» (Youth for Understanding), молодіжна програма Benjumin Frankling Transatlantic Fellows, HMC Projects in Central and Eastern Europe (конкурс на отримання стипендії для навчання у Великобританії). Гімназисти беруть активну участь у Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах («Гринвіч», «Пазл»), МАН, Каразінських колоквіумах, міжнародному тестуванні.

           Для визначення ступеня ефективності інноваційної роботи вчителів і діагностики знань учнів проводяться наступні заходи:
 - Зрізи знань за видами мовленнєвої діяльності
 - Комплексні заліки
 - Участь учнів у Всеукраїнських олімпіадах, міжнародному тестуванні
 - Взаємовідвідування уроків та діагностика роботи учнів на уроці
 - Участь у позакласних заходах та легкість у володінні запропонованим матеріалом
 - Проектні роботи, виставлені для участі у гімназійних та районних конференціях, колоквіумах.


      Викладачі іноземних мов гімназії готові до співпраці, до обміну досвідом з колегами зацікавлених шкіл. Вчителі кафедри діляться своїми ідеями через засоби масової інформації, на семінарах та конференціях.

 
                                                                                                                 Керівник кафедри іноземних мов, 
учитель английского языка Алєксєєва С.О.

Немає коментарів:

Дописати коментар