ЗМІСТ портфоліо

неділя, 19 червня 2011 р.

Педагогічне есе


               Щастя бути Вчителем.

                                                                                

                                              Більшість чайок не прагне дізнатися про

                                              політ нічого, крім найнеобхіднішого:

                                              як долетіти від берега до їжі повернутися             

                                              назад. Для більшості чайок головне - їжа, а

                                              не політ. Для цієї ж чайки головне було не

                                              в їжі, а в польоті.              

                                   Річард Бах "Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон"

 

Школа - це стартовий майданчик для польоту в самостійне життя і пізнання сенсу життя, тому школа повинна бути світом відкриттів і одкровень, життєвої радості для учня і вчителя, світом спокою, гармонії і співпраці.                                                                             К. Д. Ушинський сказав: «Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в нього всю душу, то щастя саме вас знайде ». Це про мене. Я - щаслива людина. Я працюю вчителем! Я відчуваю себе важливою частиною системи під назвою ШКОЛА, і без неї, без дітей, себе вже не мислю ... Професія вчителя не з легких, але для мене це вже не професія, це спосіб життя, систематичний пошук і працю, іноді буденний, наповнений тривожними роздумами, а часом приносить радість відкриттів, успіхів і перемог. Це величезна відповідальність перед суспільством і, перш за все, перед учнем.                                   

Виходячи з твердження Г. Галілея, що «Ви нічому не можете навчити людину. Ви можете тільки допомогти йому відкрити це в собі », я дотримуюся принципу: я - вчитель-наставник, не формальний передавач знань, а помічник учня. Я не хочу вкладати в нього готові знання, дитина - «не порожню посудину, яку потрібно наповнити, але факел, який потрібно запалити ». Я вчу дітей бути самостійними, вміти знайти рішення проблеми, аналізувати, робити висновки; не боятися визнати, що чогось не розумієш, і не боятися ставити питання. Адже як свідчить східна мудрість: «Поставив питання - дурень на п'ять хвилин, не поставив - дурень на все життя». 

  Головне в роботі вчителя, не тільки знання свого предмета, вміння доступно його піднести, а й уміння любити дітей, вірити в кожного з них, вміння знаходити «перлину» в кожній «раковині». «Ти повинен тренуватися і бачити істинно добру чайку в кожній з цих птахів і допомогти їм побачити ту ж чайку в них самих.  Ось що я називаю любов'ю», наставляв чайка Джонатан Лівінгстон свого наступника.    

Щоб вести за собою, треба вести себе, не зупиняючись у цьому русі ні на один день. Основою всієї моєї педагогічної діяльності стала необхідність у постійному самовдосконаленні, як говориться в китайському прислів'ї «вчитися - все одно, що гребти проти течії: тільки перестанеш, і тебе несе назад».    Учитель може навчати дітей до того часу, поки сам навчається.    

Будучи вчителем, я щаслива, тому що у мене є можливість знову і знову пізнавати світ. Я щаслива, тому що я віддаю тепло своєї душі. Я щаслива, бо бачу результати своєї праці. Хтось із моїх учнів стане відомим філологом, хтось, подорожуючи по світу, буде дивувати оточуючих чудовим розмовним англійським, хтось буде хорошим батьком чи матір'ю, а хтось стане просто доброю людиною. І дуже сподіваюся: серед них будуть і вчителі, які дадуть можливість відчути ще багатьом «чайок» радість польоту і пізнання життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар